like jika suka. =3

Friday, 2 August 2013

Oh Selipar Hilang Lagi! #Ramdan 2013

Assalamualaikum w.b.t kawan-kawan sekalian dan salam sejahtera. Salam 1 Malaysia harus diucapkan lah.. Jangan dilupakan negara tercinta. Hehe.. Hari ni 2 Ogos kan? So bulan ni bulan kemerdekaan, bulan puasa masih lagi. Tinggal 5 hari lagi kalau anak bulan mengizinkan kita menyambut Hari Raya pada 8 Ogos lah. So, ada 2 perayaan yang kita sambut pada bulan Ogos ni kan? Bestnya.. Seronoknya..huhu.... Tapi yang tak seronoknya dalam bulan Ramadan yang mulia ini pelbagai dugaan yang uncel hadapi. Tapi semua itu tak membataskan semangat uncel lah. huhu....

Meh baca sekejap, uncel nak bercerita sedikit jer ni. Dalam bulan Ramadan tahun ni pelbagai cerita kematian yang uncel dengar termasuklah rakan sekampung uncel. Walaupun beliau tidak rapat dengan uncel tapi beliau selalu bermain futsal dengan kitaorang lah. Terkejut juga uncel mendengar berita pemergian beliau. Selepas mendengar berita pemergian beliau, tup tup ada lagi dengar berita kematian seorang Bilal pergi ketika solat Zohor dalam keadaan Sujud kepada Allah S.W.T. Masyallah... Dalam masa yang sama juga mendengar cerita pemergian 2 ustaz dan 2 ustazah dari Jabatan Kemajuan Islam Sarawak kerana terlibat dalam kemalangan. Al-fatihah...

Memang banyak berita kematian yang uncel dengar berturut-turut berlaku dalam bulan yang mulia ini. Kisah uncel pulak masa balik masjid tadi, uncel kehilangan selipar uncel..Huhuhu... Tak sampai sebulan lagi uncel guna selipar tu. Selipar tu tak lah mahal sangat pun. Selipar orang lain berjenama NIKE lah, Adidas lah, tak pulak kena sembat, selipar uncel juga yang diaorang nak. Nasib badan lah..Huuhu..Dugaan dibulan Ramadan ni. Sebelum ni uncel hampir lagi nak kena rompak. Takut juga uncel. Nasib baik lah perompak tu tak buat jahat. Sekadar nak mengugut jer dan uncel cepat melarikan diri. Fuh!!

Ok lah kawan-kawan, itu sahaja cerita uncel kali ni sebab uncel ni taknak cerita banyak takut tersalah cerita menyebarkan cerita yang tak betul. Haish...tapi uncel cerita pasal uncel je kan. Apa yang tak betul pulak..hehehe... Dulu uncel ada cerita pasal masalah kulit uncel kan.?? Syukur lah pada Allah S.W.T kerana membantu uncel untuk memulihkan kulit muka uncel. Selalu uncel berdoa supaya kulit muka uncel pulih dan syukur sedikit demi sedikit kulit muka uncel dah pulih. Cuma ada lah sedikit kesan dan jerawat yang timbul tapi tak lah seteruk yang dulu. Nak tengok gambar uncel?? Meluat tak??

Takyah lah, nanti korang meluat tengok uncel asyik upload foto uncel jer. Uncel upload product untuk uncel pulihkan muka uncel jer lah yer...

ETUDE HOUSE product from KOREA
Produk tu lah yang uncel guna untuk remove pimple and black head. Berkesan lah setakat ni. Dah 4 hari uncel guna dan kulit uncel ok lah sedikit dari sebelum ni. Sebelum ni uncel guna D'herbs Lunas untuk hilangkan jerawat. Produk D'Herbs tu membantu untuk hilangkan jerawat uncel. Bila jerawat uncel dah ok, Uncel guna product ni untuk hilangkan kesan jerawat. Semoga kulit uncel kembali pulih dan jerawat tak de lagi. Amin.....

Menyimpang kan apa yang uncel cerita dari tajuk??Hahaha...takpe lah asalkan ada berkaitan sedikit jadi lah.
Lagipun nak cerita pasal selipar hilang tak lah panjang sangat, so kena lah tambah dengan cerita yang lain. Hehehe...Harap semua tak rasa bosan ye.

So, tak lama lagi nak raya ni, dah buat persiapan? Uncel nak pesan lah dengan korang hati-hati lah nanti masa Raya tau. Jangan bawa kereta laju sangat dan kena berhati-hati setiap masa. Jaga pemakanan juga dan kesihatan korang ok.

Selamat berpuasa semua dan selamat mencari Malam Lailatul Qadar ye.. Chaiyuk chaiyuk!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...