like jika suka. =3

Monday, 30 July 2012

Tunjukkan Aku Jalanmu

I know that You could easily
Take away every thing You’ve given me
And I try to remember
Not to take anything for granted
‘Cause I know that one day
Suddenly this will all come to an end
So my last wish is for you to be pleased with Me

Chorus:
Allah, Ya Allah
Guide me all the way to your Jannah
Ya Allah, Ya Allah
Don’t let me go astray ’cause I need you
By my side, I wish to be close
Close to You throughout my life
Ya Allah, oh Allah!
Be with me all the way

I know that sometime I do
I do forget that my last breath could be the last
Forgive me ’cause I cant thank you enough
Forgive me when I doubt your love
Now I pray for that day
when all this stops and comes to an end
So my last wish is for You to be pleased with me


Day by day passes
And I think that my time could be near
So I pray: O God let this world be in my hands
And not in my hear
‘Cause soon I’ll have to leave it [X2]


Guide me all the way
Don’t let me go astray

Assalammualaikum dan salam Ramadan kepada semua..Syukur sekarang dah masuk hari yang ke-11 dah kita berada dalam bulan Ramadan Al-Mubarak ini dan syukur juga kita dapat menjalani 11 hari berpuasa dengan pernuh kesabaran dan ketabahan dalam menjalani ibadah puasa. Uncel tadi mencari lagu baru yang boleh didengar pada bulan puasa ini. Cari punya cari uncel jumpa lah lagu Maher Zain ni. Lagu album Forgive Me yang baru. GUIDE ME ALL THE WAY, pada mulanya uncel dengar macam biasa jer tapi bila uncel dengar lirik quite intersting juga lah. Sebab apa?Kita manusia biasa sentiasa berada dalam keadaan yang tak sempurna. Sentiasa melakukan kesilapan apabila membuat keputusan, perlakuan dan penilaian. Uncel juga tidak lepas dalam melakukan sebarang kesilapan dan uncel. Bila uncel baca lirik lagu ni memang membuka minda uncel untuk sentiasa memunajat kepada MAHA BERKUASA dan MAHA PENCIPTA untuk sentiasa memimpin dan menunjukkan jalan yang betul kepada uncel.

Setiap yang kita lakukan haruslah ada jalan petunjuk supaya kita tak tersilap langkah. Kadang-kadang penilaian dan keputusan yang kita buat berdasarkan akal logik dan isi hati memang boleh membuatkan kita tersilap. Sebab apa, kita tak berpandukan ajaran agama dan kemungkinan yang akan berlaku. Segala petunjuk yang diberikan dengan kita haruslah kita menerima dan menilai sebaiknya supaya kita tak tersilap langkah. Bila kita dah tersilap langkah, tak boleh nak diputarkan balik masa yang kita melakukan kesilapan. Ingat, segala petunjuk dan nasihat yang orang berikan dengan kita, harus kita terima dengan hati terbuka walaupun otak sihat kita menidakkan dan membidas segala nasihat tersebut sebab orang tidak bercakap sesuka hati. Apa sahaja nasihat yang diberikan itu berdasarkan pengalaman. Pengalaman dan kesilapan yang pernah dilakukan boleh membantu kita untuk menghidari diri daripada melakukan kesilapan yang kedua. Sebab itu lah pentingnya petunjuk dan guideline daripada agama kita, orang tua kita, kawan-kawan kita dan orang sekeliling kita yang sentiasa mengambil berat pada diri kita supaya kita tidak tersilap langkah.

INGAT! Jangan sesekali biadap pada orang tua kita, cikgu kita, kawan-kawan kita, orang disekeliling kita dan semua manusia yang ada di dunia ini. Tak kira lah anda siapa pun. Perompak,perogol,pencuri,penyamun,dato, datin, artis dan sebagainya, kita semua sama sahaja bila berada di dalam kubur. Hormatilah orang yang ada disekeliling kita dimana sahaja supaya kehidupan kita berada dalam keadaan yang bahagia. Apa guna kaya raya tapi tak hormat pada orang?Apa guna bijaksana tapi tak pandai nak hormat orang??Apa guna popular tapi tak tahu nak hormat pada orang?

2 comments:

  1. pejal mun marah mukanya jadi merah :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan jadi pucat meh..haha...neida mek marah..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...