like jika suka. =3

Wednesday, 25 April 2012

AKU Kurus??Nak TIPS??

Salam Semua...Eeeee.....Rindunyer..Hahaha..Meluat pulak tengok diriku yang happy semacam jer ni.Jeng Jeng Jeng..Lama nya aku tak update entry aku lah.Adoiyai..banyak sangat hal yang aku lakukan selama ini.Al-maklum lah nak hidup kenalah cari pekerjaan kan.Aku tak suka menganggur ni. Kalau tanam anggur yang boleh di jual takpe lah juga..Ni tanam anggur tapi duit pulak kehabisan sebab tak ada hasil untuk mendapatkan duit..Hahahahahaa.....

Sebenarnya aku tak tahu sangat apa yang aku nak tulis dalam entry ni..Tapi aku tulis jer lah sebab aku menulis berdasarkan apa yang ada di dalam kepala otak aku yang sekarang ini memikirkan perkataan TIDOR aka SLEEPING..Sebab aku sangat memerlukan rehat yang cukup. Nak tau sebab apa aku perlukan rehat yang cukup buat masa ini? Meh aku nak linkkan dengan title aku nih..Hehehehe....Agak kurang hajaq sket bahasa aku kali ni kan?Alah..Kalau kasar maafkan saya yer..hehehe...

Kali ni aku tak ada post gambar or cerita pasal gambar sebab aku sekarang ni memang tak ada masa nak menangkap gambar. Kalau tangkap gambar guna phone tu ada lah.Itu kewajiban di masa bosan..Hehehe..Cuma ada satu jer hajat aku yang belum aku dapat capai. Nanti lah aku share kalau aku dah dapat capai apa hajat aku tu yer..Hehehehe...Hurmm....Kenapa title entry aku kali ni AKU Kurus??Eh??Pelik juga aku..Hahahhaa..Alah idea ni datang sebab banyak kawan-kawan baikku sekarang semua kata yang aku kurus.Sedangkan aku sebelum ni memang kurus pun tapi dia orang kata aku kurus sangat.Hurm...Tapi aku suka sebenarnya..hahaha...

Sebelum ni memang aku ada pasang niat nak kuruskan badanku. Sebab aku rasa aku makin berisi. Bukan gemok yer..Sebab tu lah aku pasang niat nak kurus. Tapi usahaku nak kurus tidak berhasil sebab aku pada masa tu memang nafsu makan aku macam orang kelaparan. Kadang-kadang dalam satu hari aku makan 4 ke 5 kali..Huhu...Ayam goreng memang wajib lah.Hahaha..mana tak nya badan naik dan seluar semua fit. Tapi sekarang seluarku semua longgar..Aku tengok dekat cermin pun perasan yang aku kurus sedikit. Sebab apa aku boleh kurus macam ni dalam masa 1 bulan?

Meh aku nak share sedikit. Aku ni kerja siang dan malam. Kerja aku memang memenatkan tapi enjoy. Aku pasang niat nak diet dan keadaan kerjaku mengizinkan aku untuk diet. Masa aku makan tidak tentu dan aku merancang untuk makan pada pukul 4 ke 5 petang. Bila aku lunch pada masa tu, malam memang aku tak makan lah. Sebab aku balik rumah aku kemaskan diri dan terus tidur. Setiap hari rutin harian aku macam tu. Sebab tu aku punya selera makan sekarang ni memang kurang. Cikgu aku pun hairan kenapa aku tak makan bila dia bawa aku ke kedai makan. Salah satu faktor aku tak makan juga adalah bila orang nak belanja aku, malu aku memang melampau sehinggakan aku sanggup tahan lapar sebab malu orang belanja dan takkan makan budi orang terlalu banyak. Sebab tu aku makin kurus kot. Hehehee...

Bagi yang nak kurus ni, jangan lah sanggup berlapar nak kurus. Tipsnya mudah jer. Kena set minda anda dan kena consisten kalau nak kurus. Sebab anda kena makan, jangan biarkan anda berlapar. Anda harus makan tapi bila makan kenalah makan dalam kuantiti yang sedikit dari biasa. Nanti lama-lama anda akan biasa dengan kuantiti yang sedikit. Bila anda dah biasa dengan kuantiti yang sedikit, secara tak langsungnya anda boleh mengurangkan berat badan dan jimatkan wang. Hehehe...Lagipun nak kurus kena banyak melakukan aktiviti seperti sibukan diri dengan kerja dan bersenam. Bila anda sibuk, maka otak memikirkan untuk makan kurang dan anda boleh mengurangkan nafsu selera makan anda. Lebih mudah kalau nak kurus kenalah banyak bersabar dan latihkan diri anda untuk menahan lapar aka puasa. Puasa lebih bagus untuk kurus.hehehe..

Kalau tips aku ni tak menjadi dengan korang harap jangan marah yer..Aku cuma nak share jer kenapa aku boleh kurus.Hehehe...Ok lah masa untuk aku membuaikan diriku dengan mimpi yang indah.. Kalau ada salah silap harap maaf dan kalau ada masa nanti, aku akan update entry aku lagi....Chow....:-)

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. haha..kmk la yg komplen ktk kurus ya...kn??? :P

    ReplyDelete
  3. Nazihah:hahaha....termasuk awak juga lah..tapi kawan2 lain ada juga tegor..hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...